HTML

Konyha kilátással

Igazán jó kaják bio és reform bullshit nélkül. Odaverős ételek AgentAgi, csinos és finom sütik Juli tollából.

Friss topikok

Címkék

angella (1) bogracs (1) csípős (1) csoki (1) édesség (1) egyszerű (1) egytal (1) gombóc (1) görög (1) grill (1) hús (5) illusztráció (1) kapor (1) kiegészítő (1) köret (1) kovász (1) krumpli (1) lecsó (1) leves (1) magyaros (2) málna (1) nyami (1) nyári (3) nyárs (1) olasz (1) padlizsán (1) pánikmenü (1) paradicsom (1) paradicsomos (1) ragu (1) recept (1) sajtos (1) savanyúság (1) süti (1) sváb (1) szarnyas (1) szűzpecsenye (2) tarja (1) tepsis (3) tészta (1) torta (1) tzatziki (1) uborka (1) zeller (1)

Paradicsomleves gazdagon kapros túrógombóccal

2008.07.06. 20:27 :: Sütis Juli


A recept AgentAgi  szellemi terméke, azért én rakom fel, mert tegnap csináltam és le is fotóztam.
A látszat ellenére nagyon is nyári, sűrű, laktató, mégsem gyomorterhelő kis leves. Azt, aki a kapor hallatán nyúlcipőt szeretne venni, biztosíthatom, hogy én is utálom, de a túróval összefüggésben új értelmet nyer. Hiányozna belőle. De lehet helyettesíteni   zöldfűszerekkel is.

Hozzávalók

kb 6 személyre, vagy 3 olyanra, akik kétszer szednek

Paradicsompüré
Én a Passata Riscossát (ezúttal a nagyobb, 690 grammosat vettem) szeretem az itthon is bárhol kaphatóak közül, de minden jó minőségű
püré megfelelő.
1 közepes fej hagyma
Kb. 4 evőkanál tejszín
oregano, kevés rozmaring, só bőven, mehet bazsalikom is, friss zöldfűszerek
Kezdők olaszos fűszerkeverékkel is csinálhatják, de jobb friss fűszernövényekkel.
2-3 evőkanál liszt
2 evőkanál olaj

A gombóchoz:
250 gr túró
friss (ha nincs, morzsolt) kapor
1 tojás
sok só
10-15 dkg búzadara


Kevés olajon megpirítjuk a nagyon apróra vágott hagymát, kis liszttel és vízzel bekeverjük lassú lángon, majd hozzáöntjük a paradicsompürét. Mehet a só, meg a fűszerek gazdagon. Rotyogtatjuk picit, majd hozzáadjuk a tejszínt. Ettől lesz selymes, krémes, úgyhogy tehetsz bele többet is, de max. annyit, hogy még piros legyen azért a paradicsomleves. Ha már.
Olyan 15 percig forraljuk, közben csináljuk meg a gombócokat.

Gombócok
Törjük át a túrót, keverjünk hozzá egy tojást és a darát, majd a kaporból annyit, hogy pont szép mintás legyen majd a gombóc. A sóval ne fukarkodjunk, nagyon sokat felvesz.
Hogy mekkorát csinálsz, mindegy, én az aprót szeretem, úgy csinosabban mutat. Forrásban lévő vízbe dobjuk, pikk-pakk kész lesz, feljönnek a gombócok, még pár perc, és pont jó.
Én külön tálaltam, van, aki a levessel együtt főzi meg.
Tényleg nagyon finom.
 
 

2 komment

Címkék: leves nyári paradicsom gombóc

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhakilatassal.blog.hu/api/trackback/id/tr48556148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekkerjoz 2008.07.07. 13:50:05

Érdekes, eredeti ötlet. Kösz.

Sütis Juli 2008.07.07. 14:17:06

Próbáld ki, tényleg gyorsan kész, finom, és ha én egy telefonos receptismertető után el tudtam készíteni, akkor vsz nem is lehet nagyon elcseszni :)
Related Posts with Thumbnails
süti beállítások módosítása