HTML

Konyha kilátással

Igazán jó kaják bio és reform bullshit nélkül. Odaverős ételek AgentAgi, csinos és finom sütik Juli tollából.

Friss topikok

Címkék

angella (1) bogracs (1) csípős (1) csoki (1) édesség (1) egyszerű (1) egytal (1) gombóc (1) görög (1) grill (1) hús (5) illusztráció (1) kapor (1) kiegészítő (1) köret (1) kovász (1) krumpli (1) lecsó (1) leves (1) magyaros (2) málna (1) nyami (1) nyári (3) nyárs (1) olasz (1) padlizsán (1) pánikmenü (1) paradicsom (1) paradicsomos (1) ragu (1) recept (1) sajtos (1) savanyúság (1) süti (1) sváb (1) szarnyas (1) szűzpecsenye (2) tarja (1) tepsis (3) tészta (1) torta (1) tzatziki (1) uborka (1) zeller (1)

Házi gyros szerintem

2008.07.16. 14:35 :: AgentAgi

 

 

Nos ez inkább csak egy ötlet a mindennapokra.

Nem nagy különlegesség, nem nagy ördöngösség. Viszont, amikor éppen nem tudjuk mit is főzzünk, akkor remekül beválik ebédnek, vacsorának egyaránt.

HOZZÁVALÓK:

50-60    dkg sertés szűz vagy filézett csirkecomb

A hús pácolásához:

Kotányi gyros fűszerkeverék (írhatnék fűszereket is, de ez tényleg nagyon jó cucc), olaj

Tálaláshoz:

Pita (Most már mindenhol kapható, én arab boltban szoktam venni és lefagyasztom.)

Paradicsom

Jégsaláta

Lilahagyma

Tzatziki: 1 doboz joghurt, 1 doboz tejföl, 1 nagy kígyóuborka, 2-3 gerezd fokhagyma, só, fehérbors, kapor

Csípős szósz: Erős Pista, só, cheyenne bors, olaj

Sült burgonya

ELKÉSZÍTÉS:

Először is a húst vékony csíkokra vágjuk, befűszerezzük a gyros keverékkel, kicsit még megsózzuk, majd kevés olajat adunk hozzá, és összeforgatjuk. Ezután betesszük egy-két órára a hűtőbe. Ezalatt elkészítjük a tzatzikit. A kígyóuborkát meghámozzuk (jó ötlet úgy hámozni, hogy zöld csíkokat hagyunk rajta, gusztusosabb eredményt kapunk), majd gyufaszálnyi csíkokra vágjuk, ha van zöldséggyalunk, akkor azon legyaluljuk. (Az a bizonyos tévés V gyalu remek találmány, én évek óta használom mindenféle zöldségaprításra.) Ezután enyhén besózzuk az uborkát, és hagyjuk állni, amíg kiengedi a levét. Addig egy doboz tejfölt és egy doboz joghurtot összekeverünk (én valamikor csak tejfölből készítem, de semmi esetre sem csak joghurból). 2-3 gerezd átpréselt fokhagymát keverünk bele (ki hogy szereti), kevés sóval, fehér borssal, és apróra vágott kaporral (szárított is jó) ízesítjük.

Ha az uborka kiengedte a levét, akkor jól kinyomkodjuk, én át is szoktam egy kicsit öblíteni, és lassan beleforgatjuk a tzatziki öntetbe.

A csípős mártást őszintén szólva kikísérleteztem, tehát ha valaki tudja az eredeti formát, vagy ennél jobbat, megírhatná a hozzászólásban. Én úgy készítem, hogy egy púpos teáskanál Erős Pistához hozzákeverek kb. egy csipet sót, egy kisebb csipet cheyenne borsot és kb. 4 tk. vizet, és egy tk. olíva olajat. Megkóstolom, ha jóízű és pokol van, akkor elégedett vagyok.

Végül a lilahagymát, a paradicsomot, és a jégsalátát is összevágjuk.

Ezt követően a húst forró serpenyőben hirtelen megsütjük. Ha csirkecomb, akkor kicsit lassabban, közepes lángon sütjük, ha sertés szűzből készítjük (szerintem ez a jobb), mehet nagy lángon. Fontos, hogy a végén illatozó, szép aranybarna (de nem száraz!) húsforgácsokat kapjunk.

ÖSSZERAKÁS, TÁLALÁS:

A pitakenyerek mindkét oldalát megforrósítjuk egy serpenyőben, kicsit meg is piríthatjuk, majd léket vágunk rajtuk, és jól megtömjük a zöldségekkel, hússal, és az öntetekkel.

Tálban:

Ha tálban tesszük az asztalra, akkor egy marék sült krumplit is halmozzunk a tányérra, persze ezt nem kötelező, de jó belemártogatni a tzatzikibe!


 

Szólj hozzá!

Címkék: görög hús szűzpecsenye tzatziki pánikmenü

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhakilatassal.blog.hu/api/trackback/id/tr13570991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts with Thumbnails
süti beállítások módosítása